مفصل های فشار قوی


مفصل های فشارقوی در میانه خطوط زمینی و در نقاط اتصال یک کابل فشارقوی به کابلی دیگر برای امتداد مسیر کابل کشی در خطوط انتقال فشارقوی و فوق توزیع مورد استفاده قرار می گیرند. مفصل های فشارقوی در کشور ما در سطوح ولتاژی مختلف متعارف در ایران از 63 تا 400 کیلوولت به کار گرفته می شوند.

 

در کشورهای پیشرفته و صنعتی عمدتا در سطوح ولتاژی فشارقوی از تکنولوژي اتصالات کابل فشاری پیش ساخته ( Pre-fabricated Slip-on Accessories ) که دارای استرس کنترل سیلیکونی هندسی (Geometrical) هستند در سیستم های کابلی استفاده می گردد. در این تکنولوژی قطعه اصلی و هسته مرکزی سرکابل و مفصل یا همان استرس کنترل که نقش اصلی در کنترل میدان های الکتریکی و تنش های ولتاژی را دارد از سيليکون با خلوص بسیار بالا و بشکل مخروطی شکل ساخته می شود که از لحاظ ابعادی و فرم هندسی بر اساس شبیه سازی کامپیوتری میدان های الکتریکی کابل به فرم بهینه طراحی می گردد. بدین ترتیب اطمينان حاصل می گردد که تنش های ولتاژی و ميدان های الکتريکي به بهترین نحو ممکن مهار خواهند گردید و لذا بالاترین طول عمر بهره برداری از سیستم های کابلی در این نوع تکنولوژی حاصل می گردد. اصولا این نوع از اتصالات کابل بصورت سفارشی برای کابل فشارقوی هر پروژه بر اساس مشخصات فنی دقیق دریافتی از هر پروژه طراحی و تولید می گردند.

 

انواع مفصل های فشار قوی قابل عرضه توسط شرکت شاهین مفصل ( برند فیسترر )  :

مفصل های فشارقوی قابل تامین از سطح ولتاژ 63 تا 550 کیلوولت و همگی از نوع پیش ساخته و دارای استرس کنترل سیلیکونی هندسی می باشند. از لحاظ نوع حفاظت بیرونی این نوع مفصل ها به چهار تیپ کلی زیر تقسیم بندی می شوند که هر کدام یک سطح از محافظت بیرونی را برای مفصل ایجاد می نماید و بر اساس درجه حفاظت مورد نیاز در پروژه قابل انتخاب توسط مصرف کننده می باشد :

 

1- با روکش نهایی حرارتی عادی

2- با روکش نهایی حرارتی تقویت شده با الیاف

3- با محفظه نهایی پلاستیکی و عایق رزینی 

4- با محفظه نهایی پلاستیکی بعلاوه کیس فلزی و عایق رزینی

 

این مفصل ها از لحاظ نحوه اتصال شیلد کابل به دو نوع کلی تقسیم بندی می شوند :

1- با شیلد عبوری ( Transition ) جهت اتصال شیلد کابل دو طرف مفصل به یکدیگر

2- با شیلد خروجی ( Interruption ) جهت کراس باندینگ یا ارتینگ در محل نصب مفصل

 

در مفصل های با شیلد عبوری، شیلد کابل های دو طرف از مفصل خارج نمی گردند و در داخل مفصل به یکدیگر متصل و عبور داده می شود.

در مفصل های با شیلد خروجی، شیلد کابل های دو طرف بطور جدا سازی شده از هم به دو طریق ( بنا بر درخواست )  از مفصل خارج می گردد :

1- یک خروجی از یک طرف مفصل برای اتصال به کابل باندینگ هم محور ( Coaxial )  

2- دو خروجی از دو طرف مفصل جهت اتصال به کابل باندینگ تک رشته ( Single lead )

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید لینک زیر را دنبال فرمایید :

 

وب سایت شرکت فیسترر آلمان ( PFISTERER )

 

دریافت اطلاعات تکمیلی:



در صورت درخواست مدارک بیشتر و یا خرید محصول از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

درخواست